De 1 Decembrie

Toata Roamnia preaslaveste Roamnia. Azi am auzit doar cat de mandru sunt de tara mea. Romania, te iubesc! Un fleac. Sincer eu nu cred in chestia asta cu patriotismul. Mi se pare o chestie atat de comunista si de invechita incat cred ca s-ar potrivi cu telejurnalul de la 8 la 10 pe care il aveam pe vremea impuscatului. De ce mi se pare comunista? De ce e invechita? Pentru simplul fapt ca noua generatie nu da un ban pe tara asta! Pe Romania cea plina de minuni. Pentru ca generatia noastra, cea intre 30 si 40, abia asteapta sa plece din tara indiferent ce va face acolo. Aviz amatorilor. Pentru ca la sarbatorirea zilei de 1 decembrie merg cei care vor sa primeasca un pahar de vin fiert si ceva carnati sau mici.

Asta e sarbatoarea noastra? Uitasem da, de paradele militare de prin marile orase sau de anuala intalnire de la Alba Iulia unde in fiecare an se retraieste Marea Unire. Chestii intr-adevar nationale. Asa cum am copiat Hallowen sau alte sabataori de la americani facem si noi putin show de ziua noastra. In rest ce a ramas din 1 decembrie? O aminitire. Atat.

Sincer? Cred ca incet incet sentimentul asta de nationalism se dilueaza in pragmatismul zilnic. Sunt roman. Ok. Si eu si majoritatea prietenilor mei. Cu ce ma ajuta asta in viata de zi cu zi? Inafara faptului ca la stiri nu vad decat cum ne batem intre noi sau ne omoram sau ne furam, ce vedem? Vedem problemele economice si faptul ca ne apropiem de faliment. Pe mine, personal, faptul ca sunt roman cu ce ma incalzesc toate astea? De 1 decembrie ni se mai scot ochii cu valorile patriei. De ce nu faca sta zilnic televiziunile si nu isi aleg orice alta zi, una pe an, in care sa prezinte toate chestiile negative pe care le doresc despre acest popor? Pentru ca bunatatea nu se vinde la televizor.

As putea scrie la nesfarsit despre acest maiestuos eveniment dar fug la TV. Incepe o emisiune speciala de 1 decembrie. Dansez pentru tine – finala. Hai pa!

Lasă un răspuns

