Trecutul, prezentul si viitorul

Am mai auzit eu asta. Trecutul influenteaza prezentul, prezentul viitorul si asa mai departe. Ne traim viata din carti sau traim noi si gata. Da, unii din noi fac greseli. Multe. Unii din noi sunt perfectiunea intruchipata si nu gresesc. Asta e, nobpdy is perfect. A trai cu adevarat, din punctul meu de vedere, inseamna sa gresesti si sa inveti din greselile pe care le faci. Uneori gresim mult pana realizam ceea ce trebuia sa realizam/invatam.

Intrebarea eate cine are dreptul sa ne judece? Nimeni, asta daca ma intrebati pe mine. Nimeni nu are dreptul sa judece pe nimeni. Cu ce drept judecam pe cineva. Cine ne confera acest drept de a judeca? Faptul ca am suferit? Faptul ca aceea persoana a fost amicul/prietenul meu? Nu cred.

A judeca inseamna a incerca sa traiesti viata celui pe care il judeci. Ba mai mult inseamna a stii ceea ce a simtit aceea persoana in momentul respectiv. Se poate asta? Nu cred. Ai dreptul sa judeci? Poti sa traiesti viata cuiva?
Exista empatia. Empatia inseamna sa traiesti un anumit moment in pantofii persoanei respective. Mai brutal spus, dar merge. Adica sa simti ceea ce simte aceea persoana. Fara sa judeci. Doar sa simti. Ne putem rezuma la asta?

Intr-adevar, ceea ce am facut in trecut ne confera o anumita situatie in prezent respectiv viitor. Face parte din viata noastra acest trecut. Face parte din ziua de maine care deja este viitor. Cu toate astea faptele facute in trecut nu definesc omul din ziua de azi. Uneori, in viata intervin anumite momente care te fac sa te trezesti la realitate. Mai bine mai tarziu decat niciodata, dar e bine ca se intampla.

Orice scorpie poate fi imblanzita. Orice obstacol poate fi trecut. Orice munte poate fi cucerit. Orice problema are cel putin o solutie. Depinde doar de care parte esti. De cum vedem lucrurile. Ne orientam spre problema sau spre solutie? Spre viitor sau spre trecut?

1 comentariu »

  1. […] Trecutul, prezentul si viitorul Thu Oct 14, 2010 23:39 pm Am mai auzit eu asta. Trecutul influenteaza prezentul, prezentul viitorul si asa mai departe. Ne traim viata din carti sau traim noi si gata. Da, unii din noi fac greseli. Multe. Unii din noi sunt perfectiunea intruchipata si nu gresesc. Asta e, nobpdy is perfect. A trai cu adevarat, din punctul meu de vedere, inseamna […] […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Lasă un răspuns

