Drumul Crucii

Nu sunt credincios. Nici ateu. Nu am nimic cu Doamne Doamne. Cred ca exista cineva acolo sus. Am ce am cu biserica. Preoti, etc. Dar de data asta ma mir ca intr-un fel sunt de partea lor si totusi tagma lor nu face scandal la un act de incultura si mai ales de nesimtire. Aseara ma uitam la Patimile lui Isus. Pe ProTV, filmul lui Mel Gibson. Mie mi se pare un film extraordinar,. Chiar daca adevarul este undeva pe la mijloc, adica nici asa, dar nici ca in filmul lui Zefirelli.Chiar nu cred ca l-au batut atat de rau si nici nu cred ca i-a fost asa bine ca in celalalt film. In fine.

Unde e nesimtirea, ma intrebati. In Baia Mare se organizeaza an de an o chestie care se numeste Drumul Crucii. Am citit azi pe un site local. Cu un actor care joaca pe Isus, cu soldati romani, cu cruce cu rastignire si asa mai departe. Mai mult decat atat, tot alaiul pleaca din fata unei catedrale din Baia Mare. Pai unde dracu erau popii atunci? 1500 de maramureseni s-au plimbat si au urmarit circul asta. Unii chiar de pe balcon. Actori care au jucat, cica, incredibil de real aceasta poveste. 1500 de oameni, camere de luat vederi, fotografi. Pentru ce? Pentru ceva ce vedem in fiecare an pe toate televiziunile? Pentru ca in fiecare an sa ii laudam pe niste actori care se joaca cu Biblia? Sorry, eu nu. Culmea culmilor: La invitatia unor reprezentanti ai bisericii din tara, „Drumul Crucii” va avea loc si in Cluj- Napoca, Targu Mures, Alba Iulia si Timisoara. Dramatizarea este realizata de un grup de credinciosi din mai multe confesiuni religioase, ca o incercare de a demonstra ca in crestinism granitele pot fi eliminate.

Daca nici acum nu ne dam seama cat suntem de jenanti si de patetici, eu ma duc sa ma culc.

Lasă un răspuns

