Colectia Adevarul

Domnul Patriciu, prin trustul lui de presa, ne tot culturalizeaza. Bun baiat. Romanii se inghesuie sa cumpere cele 100 de carti pe care trebuie sa le avem in orice biblioteca. Adevarul este ca merita sa ai asemenea carti. De la Ultimul Mohican la cartile lui Dumas, Dostoevski si altii, chiar merita. Ceea ce nu inteleg eu este de ce ne cumparam carti daca le tinem in folie. Am cazut si eu in prostia asta. Mi-am luat o colectie cu cei mai renumiti pictori si a fost tot in folie. Imi era lene sa rup tipla aia. Mai bine zis celofanul in care erau invelite cartile. De ce le cumparam daca nu le citim? Atunci cand a aparut editia initiala nu erau in folie. Le citeam din scoarta in scoarta. Acum a aparut Jules Verne. Editia cu poze din cartile initiale, editia franceza. Mi le iau si eu. Le-am citit pe toate, le mai am inca, dar sunt intr-o stare cam nasoala. Chiar vreau sa le citesc iar. Acele carti mi-au schimbat felul de a gandi, intr-un fel sau altul.

Dar daca le luam, de ce le tinem in celofan? Multi oameni pe care ii cunosc, le tin frumos in biblioteca si au facut din colectionarea acestor carti un hobby. Nu ar trebui sa fie legeta de placerea de a citi? Nu ar trebui sa fie legat de faptul ca sunt carti care trebuie citite nu tinute in celofan? Din cauza prafului? Un drac!

Tot respectul pentru cei care au venit cu ideea de a scoate iar carti pe langa ziare. Adevarul, alte ziare, felicitari! Chiar daca este vorba de reclama si marketing, felicitari! Noi, ceilalti, ar trebui sa citim cartile alea, nu sa le tinem in folie!

Lasă un răspuns

