Balanta de la finalu’ anului

Trece si anul asta. La fel ca si cel de dinainte sau ca si cel care urmeaza. Va trece si va lasa ceva in urma lui. Ce?

In fiecare an, la sfarsitul anului fac un fel de analiza, desi poate acest cuvant este prea sofisticat! Stau si ma gandesc la ce mi s-a intamplat pe parcursul anului care tocmai se incheie. Fac asta cam de 10 ani si va asigur ca niciodata nu am terminat pe plus sau pe minus. In fiecare an viata a avut grija sa imi dea cu o mana si sa imi ia cu cealalta. Ori de cate s-a intamplat ceva care sa ma faca sa cred ca balanta se va inclina intr-o parte sau in cealalata a aparut altceva care a facut sa echilibreza talerele balantei.  Cred ca singura conditie este sa incercam sa fim obiectivi si sa luam fiecare lucru ce ni se intampla ca un fapt. Pur si simplu s-a intamplat. Cred in destin pana la un punct. Adica destinul te ajuta cu ceva, sa realizezi ceva, sa primesti ceva, apoi este randul tau sa faci ceva. Trebuie sa te ajuti daca vrei cu adevarat sa reusesti. Ai ramas fara un loc de munca? Nasol, da! Dar daca stai sa te gandesti ca orice usa inchisa undeva inseamna o alta usa deschisa pe holul vietii atunci nu trebuie decat sa faci cativa pasi si sa ajungi la aceea usa. Nu vine nimeni sa iti aduca usa!

Pana la urma totul se reduce la a vedea partea plina a paharului. Desi se spune ca un pesimist este un optimist cu experienta, eu cred ca totul tine de cum ne trezim in fiecare dimineata. Este alegerea noastra daca vrem sa fim suparati, este alegerea noastra daca iesim din casa cu zambetul pe buze. Tine de noi, nu de taximetrist, sef, prieten, colegi si altele. Cum ne traim viata, ceea ce facem ca sa ne fie bine tine de noi. De alegerile pe care le facem. Uneori facem alegeri bune alteori deciziile pe care le luam sun gresite. Important este ca am luat o decizie. Chiar daca decizia pe care am luat-o este gresita, macar am invatat ceva din ceea ce a urmat.

Eu am decis ca vreau sa zambesc sau cel putin sa incerc sa zambesc in fiecare dimineata! Asta cu siguranta tine de mine!

Lasă un răspuns

